torsdag den 15. oktober 2015

Bagt æblekage

Uhmm.... Jeg er helt solgt! I sidste uge lavede jeg for første gang en bagt æblekage med æbler fra haven. Den blev SÅ vanvittig lækker, at jeg lige måtte bage den igen, da vi var i sommerhus i weekenden. Den blev simplethen godkendt deroppe også, og der var kun et lille bitte stykke efterladt, da fire mennesker havde været i den. Den er bedst lun og med vanilleis til. Opskriften fik jeg af en kollega, og jeg synes da også, I skal have den. Men pas på! Bager man den en gang, bliver det helt sikkert ikke den sidste...

4-5 æbler
100 g margarine
95 g sukker
25 g hakkede mandler eller hasselnødder
45 g mel
65 g havregryn

Æblerne skrælles, skæres i både og lægges i et fad. Drys med kanel og sukker. Alle de andre ingredienser smuldres i en skål og røres sammen. Det kommer over æblerne og klemmes lidt. Drys med nødder og bag i ca. 30 min. på 200 grader. 
Server med vanilleis.


                               

                               

                        

                               

1 kommentar: