tirsdag den 3. januar 2012

En strikket julegave

Selvom jeg er lærer i håndarbejde, kan jeg simpelthen ikke strikke!!! Jeg har virkelig prøvet at lære det, men det går bare ikke. Jeg ved ikke hvad der sker, men jeg kan simpelthen ikke læse sådan en opskrift. Jeg kan strikke ret og vrang, men det bliver ikke til noget. Det bliver bare noget langt eller firkantet. Derfor er det så fantastisk, at min kære mor er super dygtig til at strikke. Man kan faktisk bare aflevere noget garn til hende, og sige hvad man gerne vil have, at hun tryller det om til. Tit overrasker hun også med skønne lune ting til børnene. Juleaften kunne Tulle pakke en lækker vest i tykt gråt uld ud. Den er så skøn og dejlig varm. Det er sådan en, som man selv ville elske at hoppe i. Derfor har den også siddet på Tulle næsten hver dag, lige siden hun fik den. "Det er min goe mormor-trøje" siger hun. Og hun er bare så fin i den.  


2 kommentarer:

  1. Nøhj hvor er den fantastisk... Vil du ikke ved lejlighed spørge din mor hvor mønsteret er fra?
    Jeg fandt din blog på en lille "omvej" - vil helt sikkert komme forbi igen.
    KhStine

    SvarSlet
  2. Hej Stine
    Velkommen til! Dejligt at du vil følge med herinde :)
    Ja, denne her vest er simpelthen for lækker. Den er designet af "Bonderøvens" kone Theresa Jessing. Du kan finde info om den på hendes hjemmeside www.sortlakrids.dk under produkter.
    God fornøjelse :)
    Kh Mette

    SvarSlet